Перейти до основного вмісту
Прокопчук Ю. НУШ

Відбулася зустріч студентів філологічного факультету із педагогом-практиком Юлією Прокопчук на тему: “Нова українська школа: досягнення, проблеми та перспективи (досвід пілотного проєкту)”.

2 лютого, напередодні чергового етапу педагогічної практики, на пропозицію голови профбюро філологічного факультету Т. Боки, відбулася зустріч здобувачів освіти 2, 3 та 4 курсів ОПП “Українська мова та літератури” спеціальності 014 “Середня освіта (Українська мова та література)” із вчителькою української мови та літератури Чернівецького ліцею №20, учасницею пілотного проєкту Нової української школи, членом ради стейкхолдерів філологічного факультету, кандидатом філологічних наук Юлією Прокопчук. Модерував зустріч завідувач кафедри української літератури, гарант ОПП “Середня освіта (Українська мова та література)”, к. філол. наук Валентин Мальцев.

Педагогиня познайомила студентів з історією становлення Нової української школи, власним досвідом її пілотування, окремо зупинилася на особливостях компетентнісного підходу в ЗЗСО. Було розглянуто апробування та застосування на практиці модельних програм та підручників.

nush2

Зокрема, Юлія Прокопчук детально розповіла про програми НУШ для 5, 6 та 7 (пілотного) класів. Треба відзначити, що здобувачі освіти продемонстрували хороший рівень залишкових знань з методики викладання української мови та літератури, результати практичної підготовки в попередніх семестрах, адже вступали в діалог із педагогинею, добре орієнтувалися в модельних програмах та підручниках.

Було відзначено переваги НУШ над старою системою освіти, продемонстровано роботу медіатеки, на прикладі конкретних літературних творів закцентовано на практичних проблемах при їх викладанні. Зокрема, Юлія Прокопчук, на основі як власного досвіду, так і результатів дослідження PISA-2022, відзначила складнощі з оволодінням сучасними школярами читацькою компетентністю, поділилася власним досвідом подолання цієї проблеми.

Здобувачів освіти зацікавило також питання практичного впровадження інклюзії в сучасній ЗЗСО.

Відгуки студентів

Тетяна Бока, студентка 3 курсу. Зустріч із пані Юлією була справді корисною для мене. Я отримала цікаву інформацію про особливості НУШ, учнів із інклюзією. Не завжди прийнято говорити на такі теми, але це потрібно, особливо для нас – майбутніх учителів. Щиро вдячна за організацію зустрічі!

Ірина Сливчук, студентка 3 курсу. Насамперед хочу подякувати організаторам і Юлії Павлівні за таку пізнавальну зустріч та змістовну розповідь. Нам, як здобувачам педагогічної освіти, важливо знати всі аспекти навчання в умовах сьогодення. Саме такі зустрічі дозволяють нам ставати ще на крок ближчими до своєї майбутньої професії. Юлія Павлівна розкрила перед нами процеси оновлення освітньої програми, продемонструвала на відповідних прикладах, що унаочнювало матеріал. Надзвичайно цікаво було послухати, як учні реагують на зміни в навчанні, як сприймають той чи інший матеріал. Вчителька наголосила на тому, що зараз потрібно активно залучати учнів до читання, адже сучасні дослідження засвідчили нижчий показник читацької компетенції, ніж це було у 2018 році. Новим для мене стало апробування пілотного навчання НУШ, яке активно відбувається в ліцеї №20. Обов’язково дізнаюся про це ще більше. Також спільно ми порушили тему інклюзивної освіти. Педагог поділилася своїм досвідом праці з такими учнями. Ми й надалі продовжуємо опановувати систему Нової української школи, головним принципом якої є вмотивований вчитель. Тому ми повинні сприяти своєму особистому та професійному розвитку.

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності