
- субота, 18 березня 2023 р.
- Події
На кафедрі української літератури відбувся захист педагогічної практики студентів 4-го курсу спеціальностей 014 “Середня освіта (українська мова та література)”, яка тривала з 1 по 28 лютого 2023 р.
Базами практики стали навчальні заклади Чернівців (ліцеї № 9, № 13, № 14, № 19), а також Чернівецької, Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської, Хмельницької, Закарпатської, Вінницької областей. Практикою керували к.ф.н., доц. Олександр Попович, к.ф.н., доц. Валентина Чолкан, к.ф.н. Світлана Вардеванян та к.ф.н. Ольга Меленчук. В захисті взяла участь вчителька української мови та літератури Чернівецького ліцею №9, член ради стейкхолдерів Лабо О.В.
Олександр Попович відзначив сумлінне ставлення студентів до оформлення необхідних документів, виконання всіх поставлених завдань, а також високий рівень теоретичної підготовки майбутніх вчителів, про що свідчать й відгуки зі шкіл.
На важливості педагогічної практики для розвитку й закріплення методичних знань та вмінь наголосила Валентина Чолкан, зазначивши також, що набуті навички студенти вдало демонструють і під час занять зі «Спецкурсу з проблем викладання української літератури в ЗЗСО».
Ольга Меленчук та Світлана Вардеванян закцентували на зацікавленості практикантів, зважаючи на кількість та якість проведених та відвіданих уроків із різних предметів, що підтверджено відмінними результатами.
О.В. Лаба відзначила загалом високий рівень підготовки здобувачів освіти цієї спеціальності, висловила побажання збільшити обсяг виробничої педагогічної практики на 4 курсі.
Четвертокурсники поділилися своїми враженнями, спостереженнями й думками щодо проходження практики, звернули увагу на особливості запровадженої концепції «Нова українська школа», порівняли її з традиційними стандартами викладання української мови та літератури. Також практиканти розповіли про труднощі й проблеми, які виникли у процесі, й поділилися досвідом вирішення окремих педагогічних ситуацій, пов’язаних з мовним питанням, взаємодією в площині «вчитель-учень», своєрідністю роботи в інклюзивних класах, спілкуванням з дітьми, що переїхали з інших регіонів України, та зі специфікою навчального процесу в умовах війни. Помітними є прагнення студентів до вдосконалення методів викладання української літератури, розуміння необхідності використання інтерактивних засобів під час вивчення мовних тем, що зумовлює бажання покращувати свою майстерність та професійно зростати.
Цінні рекомендації студентів будуть враховані для вдосконалення проведення практики у подальшому.